Najstariji sačuvani nakit datiran je više od 40.000 godina u prošlost. Tijekom svoje povijesti, nakit je bio statusni simbol, zlato, dijamanti, platina i dragulji nadopunjavali su odjeću onih koji su bili visoko rangirani na društvenoj ljestvici. Statistike suvremene industrije nakita otkrivaju da su se vremena na neki način promijenila. Dok se dragocjeni materijali još uvijek koriste za prikaz bogatstva i raskoši, tržište diktira potrebu za stilovima nakita koji se stalno mijenjaju kako bi se pratili trendovi modne industrije.
Ako razmišljate o kupnji nekog nakita ili se samo pitate kako se nakit toliko uklopio u naš svakodnevni život, nastavite čitati. Prikupili smo najvažnije statističke podatke o veličini, segmentaciji i nedavnim trendovima industrije nakita, tako da ih ne morate sami tražiti.
- Očekuje se da će tržište online nakita do 2024. godine iznositi 19,88 milijardi dolara.
- 38,23 milijarde dolara vrijednost je tržišta modnog nakita u 2021. godini.
- 56% kupaca nakita su žene, u usporedbi s 44% muškaraca.
- 81% potrošača izbjegavalo je odlazak u zlatarne zbog zdravstvenih problema.
- Bijelo zlato je prvi izbor 35% žena koje sebi kupuju nakit.
- Azijske zemlje pokrivaju 56,7% svjetskog izvoza dragulja.
- Prihod najveće svjetske tvrtke za nakit, LVMH Group, iznosio je 54,5 milijardi dolara.
- Najskuplja dijamantna ogrlica vrijedi 55 milijuna dolara.
- 77% Amerikanaca nosilo je manje nakita 2020.
- Američka kućanstva troše u prosjeku 615 dolara godišnje na satove i nakit.
Kina ima najveći udio u prihodima na tržištu nakita i satova, izvještavaju statistike o veličini tržišta nakita po zemlji. Sljedeći na redu su SAD, Japan i Indija. Povrh toga, predviđa se značajan porast globalnog tržišta nakita do 2025., s 230 milijardi dolara u 2020. na 292 milijarde dolara. Statistike Lysta, jedne od najvećih svjetskih modnih platformi, pokazuju da su žene razbile klišej viteških muškaraca koji kupuju nakit kako bi iznenadili žene za koje su zainteresirane. Otkako su ušle u radnu snagu i postale financijski neovisne, kupovna moć žena se povećala, što ih čini najistaknutijim demografskim kategorijama u segmentaciji tržišta nakita.
Najveći postotak kupaca, odnosno 35%, su ljudi u dobi od 25 do 34 godine. Slijedi ih 27% 16 i 24-godišnjaka. Ljudi u dobi od 35-44 godine još manje preferiraju kupovinu nakita (22%). Samo 4% osoba starijih od 55 godina troši novac na nakit. Tisućljetni trendovi kupovine sugeriraju da su glavni razlozi za kupovinu bili obilježavanje događaja i nagrađivanje sebe za postignuti cilj. Još 14% milenijskih kupaca kupilo je nakit na poklon, dok je 18% izjavilo da je nakit koji nose došao kao dar od njihove druge voljene osobe.
Dok je žuto zlato tisućama godina bio plemeniti metal koji je čovječanstvo preferiralo, trendovi u industriji nakita pokazuju da se danas samo 11% ljudi odlučuje za njega. Rose gold izbor je nešto većeg broja ljubitelja nakita s 13%. Platina je na trećem mjestu s 15%, a srebro je na drugom mjestu na listi preferiranih metala sa 17%. Statistike industrije nakita također pokazuju da su na drugom mjestu europski izvoznici koji čine 33%, dok američko tržište zaostaje s 9,1%. Uz to, Južna Amerika, Australija i Afrika doprinose manje od 1%.
Globalni izvoz nakita u 2019. godini dosegao je 108,2 milijarde dolara, što znači da je tržište poraslo za samo 0,2% od 2015. kada je procijenjeno na 108 milijardi dolara. Tržište se ipak proširilo, ali je vrijednost izvezenog nakita u 2018. pala za 2,3 posto, zbog čega je bilo teško vidjeti širu sliku.